TELEPÜLÉSI ÜGYSEGÉDI SZOLGÁLAT
Tájékoztatjuk a lakosságot, hogy a Kiskőrösi Járási Hivatal települési ügysegédi szolgálata 2016. március 1. napjától a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kiskőrösi Járási Hivatala Kormányablak és Okmányirodai Osztályának szervezeti keretén belül működik. Az átszervezés minőségi ellátást jelent az ellátást illetően, kibővült feladatkörrel, magasabb technikai háttér mellett, szélesebb körű ügyfélszolgálattal állnak az ügyfelek rendelkezésére.
A kormányablakokról szóló 515/2013. (XII.30.) Korm. rendelet 2016. január 1. napjától hatályos 1/A.§ (1) bekezdése szerint a járási hivatalok települési ügysegédei közreműködnek a kormányablakok feladatai ellátásában. A hivatkozott jogszabály mellékletei sorolják fel azokat az ügytípusokat, melyek vonatkozásában – ügytípustól eltérő mértékben – a kormányablakok eljárnak. Ezek közül a leggyakrabban előforduló és a lakosság legszélesebb körét érintő, nem okmányirodai ügyekben lesz lehetőség az ügyindításra.
Az ügysegédek az 515/2013. (XII.30.) Korm. rendelet 3. számú mellékletében foglalt, a kormányablakban továbbítás céljából előterjeszthető beadványok közül az alábbiakat intézhetik:
- Anyasági támogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelem;
- Gyermekgondozási segélyre való jogosultság megállapítása iránti kérelem;
- Gyermeknevelési támogatásra való jogosultság iránti kérelem;
- Európai Egészségbiztosítási Kártya, illetve Kártyahelyettesítő nyomtatvány iránti kérelem;
- Kivételes nyugellátás-emelés iránti kérelem;
- Egyszeri segély engedélyezése iránti kérelem;
- Nyugdíjfolyósításhoz kapcsolódó bejelentés;
- Otthonteremtési támogatás iránti kérelem (CSOK, szoc.pol.);
- Megváltozott munkaképességű személyek ellátása iránti kérelem, ehhez kapcsolódó bejelentés;
- Társadalombiztosítási Azonosító Jelet igazoló hatósági igazolvány iránti kérelem;
- Fogyatékossági támogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelem, bejelentés;
- Utazási költségtérítés iránti kérelem egészségbiztosítási ellátás igénybevétele kapcsán;
- Aktív korúak ellátása iránti kérelem;
- Az Egészségbiztosítás Alap terhére méltányosságból adható egyszeri segély iránti kérelem;
- Nevelési ellátásra való jogosultság, iskoláztatási támogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelem (családi pótlék);
- Közérdekű bejelentések, panaszok előterjesztése;
- Időskorúak járadéka megállapítása iránti kérelem;
- Alanyi ápolási díj megállapítása iránti kérelem;
- Alanyi és normatív közgyógyellátás megállapítása iránti kérelem;
- Egészségügyi szolgáltatásra való jogosultságot igazoló hatósági bizonyítvány kiállítására irányuló kérelem;
- Nyugdíj ügyek (öregségi, nők kedvezményes nyugdíja, özvegyi nyugdíj, árvaellátás, szülői nyugdíj, nyugdíj év összeszámítás iránti kérelem);
- Hadigondozási igényjogosultság megállapítására vonatkozó kérelem.
Kiegészítő szolgáltatások:
- Ügyfélkapu regisztráció;
- Betekintési lehetőség biztosítása az Országos Cégnyilvántartási és Céginformációs Rendszer adatbázisába;
- Ügyfélkapu regisztráció birtokában az ingatlan-nyilvántartásból nem hiteles tulajdoni lap másolat lekérdezésének biztosítása.
Tájékoztatjuk az ügyfeleket, hogy 2016. áprilisától megváltozik településünkön a települési ügysegéd ügyfélfogadási rendje az alábbiak szerint:
Páratlan hét hétfő: 14.00-15.30 óra
(első alkalom: 2016. április 11.)